وب کدر - آموزش زبان های برنامه نویسی تحت وب

آموزش زبان های برنامه نویسی وب از جمله زبان nodejs و هم چنین زبان های html ، css و جاوااسکریپت برای کاربران مبتدی و حرفه ای!

وب کدر - آموزش زبان های برنامه نویسی تحت وب

آموزش زبان های برنامه نویسی وب از جمله زبان nodejs و هم چنین زبان های html ، css و جاوااسکریپت برای کاربران مبتدی و حرفه ای!

چت-روم-فارسی-موبایل

درود;
به وب کدر خوش اومدین . بهترین سایت ایران برای آموزش زبان های برنامه نویسی وب !! به سوالات شما در اسرع وق پاسخ داده می شود.

طبقه بندی موضوعی

آشنایی و معرفی جاوااسکریپت

پنجشنبه, ۱۷ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۳۹ ب.ظ

جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی مخصوص وب است که با آن می توانید صفحات داینامیک ایجاد کنید.منظور از صفحات داینامیک صفحاتی هستند که علاوه بر متن و تصاویر ساده امکانات دیگری رانیز دارا می باشند.

آشنایی با جاوااسکریپت

برای اینکه بیشتر با قابلیت های جاوااسکریپت آشنا شوید یک مثال می زنم.فرض کنید که شما به یک صفحه ی وب می روید و در حین بارگزاری صفحه پنجره ای برای شما باز می شود و نام شما را درخواست می کند.شما در این صفحه ی وب پیغام های متحرکی را می بینید و هم چنین می توانید تاریخ و ساعت را نیز مشاهده کنید.در این صفحه تصاویر تبلیغاتی را می بینید که حرکت می کنند و هم چنین می توانید که در این سایت جست و جو کنید و مطلب مورد نظر خود را پیدا کنید.
تمام کار های بالا تنها بخشی از قابلیت های جاوااسکریپت هستند.پس یاد گرفتن و استفاده از جاوااسکریپت برای هر برنامه نویس وبی لازم و ضروری است و شما بعنوان برنامه نویس وب باید آن را یاد بگیرید.
جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی وب از نوع سمت کاربر (client side)  است.بنابراین بر روی مرورگر اجرا می شود.
در این بخش می خواهیم که مزایای جاوااسکریپت را برای شما نام ببریم:
جاوااسکریپت یک زبان برنامه نویسی ساده است.(به زبان خودمانی جم و جور)

  • در حال حاظر تمام مرورگر ها از جاوااسکریپت پشتیبانی می کنند مگر آن که کاربر خود جاوااسکریپت را غیر فعال کرده باشد.
  • جاوااسکریپت زبانی است که به زبان معروف c شباهت دارد.
  • و...

اما این زبان برنامه نویسی ضعف هایی هم دارد. یکی از این ضعف ها این است که جاوااسکریپت زبانی است که بر روی مرورگر اجرا می شود و نمی تواند به فایل ها دسترسی داشته باشد از این رو برای مقاصدی چون ثبت نام و ذخیره ی یک مقدار نمی تواند به کمک برنامه نویس بیاید.
در این پست تنها قصد داشتیم که شما را با جاوااسکریپت آشنا کنیم و در مطالب آینده شروع به کد نویسی جاوااسکریپت خواهیم کرد.
در ضمن هر گونه نظر و سوال برای من محترم می باشد و به آن پاسخ می دهم.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">