وب کدر - آموزش زبان های برنامه نویسی تحت وب

آموزش زبان های برنامه نویسی وب از جمله زبان nodejs و هم چنین زبان های html ، css و جاوااسکریپت برای کاربران مبتدی و حرفه ای!

وب کدر - آموزش زبان های برنامه نویسی تحت وب

آموزش زبان های برنامه نویسی وب از جمله زبان nodejs و هم چنین زبان های html ، css و جاوااسکریپت برای کاربران مبتدی و حرفه ای!

چت-روم-فارسی-موبایل

درود;
به وب کدر خوش اومدین . بهترین سایت ایران برای آموزش زبان های برنامه نویسی وب !! به سوالات شما در اسرع وق پاسخ داده می شود.

طبقه بندی موضوعی

آشنایی و معرفی css

جمعه, ۱۸ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۲۹ ب.ظ
زبان css زبانی است که دیگر احتیاج به معرفی ندارد چون با توجه به اهمیت زیاد آن در برنامه نویسی وب هر جا که اسم وب می آید زبان css نیز همراه آن می باشد.با این حال در این مطلب می خواهیم که با نگاهی عمیق تر به معرفی css بپردازیم.

اگر شما بخواهید که یک سایت یا قالب وبلاگ و یا هر صفحه ی وب ساده را طراحی کنید نیاز دارید که به آن جلوه و زیبایی ببخشید.css زبانی است که با آن می توانید این کار انجام دهید.البته در html امکانات محدودی برای این کار وجود دارد و این امکانات در css بسیار گسترده هستند و گزینه های خوبی را در اختیار طراحان صفحات وب قرار می دهند تا سایت خودشان را طراحی کنند.
برای روشن شدن این موضوع برای شما یک نمونه آماده کرده ایم.متن سمت چپ یک لینک است بدون استفاده از از  css و متن سمت چپ یک لینک می باشد که با css طراحی شده است.

لینک بدون css


استایل دهی به لینک ها تنها یکی از قابلیت های css می باشد. شما با استفاده از css می توانید رنگ پس زمینه ، انیمیشن،خط های حاشیه ، گوشه های گرد،فرمت های متن و خیلی چیز های دیگر را ایجاد کرده و یا تغییر دهید.
شما خواه ناخواه باید از این زبان استفاده کنید پس یادگیری آن برای هر برنامه نویس وب لازم و ضروری می باشد.


نسخه های مختلف css

Css در نسخه های متفاوتی عرضه شده است که هر نسخه ی عیب ها و ایرادات نسخه های قبلی را بر طرف کرده و امکانات جدیدی را به آن اضافه کرده است.
در حال حاظر جدید ترین نسخه ی عرضه شده css3 می باشد.در این نسخه ما امکانات جدیدی را می بینیم که دست طراحان را برای انجام کار ها باز کرده است.البته بعضی از مرورگر ها از این نسخه پشتیبانی نمی کنند(چراااااا؟)مثل مرورگر محبوب اینترنت اکسپلورر که از بعضی امکانات نسخه 3 پشتیبانی نمی کند.
اولین نسخه ی عرضه شده از css نسخه ی css1 بود که امکاناتی از قبیل تغییرات رنگ، رنگ پس زمنیه، خط های حاشیه، نوع فونت ، اندازه ی متن ، لیست ها را دارا بود.
نسخه ی بعدی نسخه ی css2 که نکته ی جالب در مورد این نسخه این است که هیچگاه توسط مرورگر ها پشتیبانی نشد و هر جا که سخن از نسخه ی 2 گفته می شود احتمالا منظور آن ها نسخه ی 1/2 می باشد.

css را کدام شرکت توسعه می دهد؟

کنسرسیوم تعیین استاندار های وب (w3c)نسخه های مختلف css را تولید و عرضه می کنند.

برای شروع برنامه نویسی چه کنیم؟

خب اگه شما علاقه مند به برنامه نویسی css شدید ابتدا باید بدانید که قبل از فراگیری css شما باید زبان html را بلد باشید زیرا css مکمل این زبان است و بدون این زبان css نمی توانند کاری انجام دهد.
مفاهیم مقدماتی html
برای شروع برنامه نویسی می توانید مفاهیم مقدماتی css را فرا بگیرید.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">